Gyakran Ismételt Kérdések

Volkswagen Szerviz logo
SEAT Szerviz logo
Skoda Szerviz logo
Volkswagen Haszonjárművek Szerviz logo

A számunkra leggyakrabban feltett kérdések

Amennyiben Ön az autóját általános karbantartási céllal kívánja felülvizsgáltatni vagy javíttatni, akkor nyugodtan választhatja a márkafüggetlen szolgáltatást. Ilyen karbantartás lehet például:

• a gyártó által előírt időszakos szerviz garanciális időn belül és azon túl egyaránt (hétköznapi néven olajcsere szerviz)
• gyorsan kopó alkatrészek cseréje (fékbetét, féktárcsa, lengéscsillapító, szűrők, gumiabroncsok, stb.)
• karosszéria javítás és fényezés akár biztosítási ügyintézéssel együtt
• általános diagnosztikai vizsgálat

Ha azonban az Ön autója garanciális időn belül meghibásodik, akkor a javítást célszerű az adott márka gyártója által feljogosított márkaszervizben elvégeztetni , mert csak így tudja érvényesíteni a garanciális jogait. Szeretnénk tehát felhívni Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy amennyiben a gépkocsijának garanciális időben történő, a garanciális javítás kötelezettségének körébe tartozó javítást nem az arra feljogosított márkaszervizben végezteti el, úgy a garanciális jogait elveszítheti!Kérjük forduljon bizalommal szakembereinkhez!

Az alkatrészek megrendeléséhez elegendő Önnek a gépjármű alvázszámát megadnia számunkra. A megrendeléshez alapvetően nem szükséges előleget fizetnie. Kivételt képeznek ez alól azok az esetek, amikor nagyértékű alkatrészek megrendelésére kerül sor.

Ilyenkor foglalót szoktunk kérni ügyfeleinktől annak biztosítása érdekében, hogy a lerendelt terméket a leszállítást követően valóban át is vegyék a megrendelők.
Az alkatrész (valamint tartozék és kiegészítő) rendelést Ön intézheti telefonon, e-mail-ben, vagy személyesen, a telephelyeink raktár-részlegénél. Nagyértékű alkatrészek / tartozékok esetében viszont kizárólag személyesen tud eljárni, hiszen a megrendelés előfeltétele a foglaló pénztárunkba történő befizetése, melyről Ön az Áfa hatálya alá tartozó számlát kap.
A megrendelés előtt alkatrész-értékesítő kollégáink minden, a termékkel fontos tudnivalóra fel fogják hívni a figyelmét (így például arra is, hogy ha az Ön által megvásárolni kívánt termék megrendeléséhez foglaló befizetése szükséges), és tájékoztatni fogják Önt a termék áráról, illetve a megrendeléstől számított vállalt szállítási határidőről.
Ha bármilyen alkatrészt, vagy tartozékot vásárol: őrizze meg a szerviz számláját, mert szükség esetén ezzel tudja igazolni a jótállás kezdetét!

Volkswagen, SEAT, Škoda, Volkswagen haszonjármű, Hyundai, Isuzu, SsangYong márkájú autókhoz garantáltan versenyképes áron tudjuk a különféle gyári alkatrészeket, tartozékokat, kiegészítőket beszerezni. Ezen túl, minden egyéb márkájú autóhoz.

Az AutoCarma Szerviz Kft. valamennyi telephelye hivatalos Volkswagen, Škoda, SEAT, Volkswagen haszonjármű márkaszerviz. Ezen túl debreceni szervizünk Hyundai, Isuzu, SsangYong hivatalos márkaszerviz is. Ezen túl, minden egyéb márkájú autó esetében is rendelkezünk olyan megbízható üzleti kapcsolatokkal, melyek révén be tudjuk szerezni a gyári, vagy épp után-gyártott alkatrészeket.
Ha bármilyen alkatrészt, vagy tartozékot vásárol: őrizze meg a szerviz számláját, mert szükség esetén ezzel tudja igazolni a jótállás kezdetét!

Milyen szempontokat érdemes figyelembe vennie, hogy milyen alkatrészt vegyen az autójához?
Azt, hogy gyári, vagy után-gyártott alkatrészt / tartozékot vásárol gépjárművéhez, azt alapvetően Ön dönti el, de ahhoz, hogy megalapozott és jó döntést hozhasson, javasoljuk, hogy ne csak az anyagi szempontokat vegye figyelembe

Azt, hogy gyári, vagy után-gyártott alkatrészt / tartozékot vásárol gépjárművéhez, azt alapvetően Ön dönti el, de ahhoz, hogy megalapozott és jó döntést hozhasson, javasoljuk, hogy ne csak az anyagi szempontokat vegye figyelembe. Hanem például azt is, hogy egy gyári alkatrész milyen olyan plusz tulajdonságokkal, esetleg kiegészítő szolgáltatásokkal rendelkezik, amelyekhez Ön nem jut hozzá, ha után-gyártott alkatrészt, vagy tartozékot vásárol.
Azt nem vitatjuk, hogy az után-gyártott alkatrészek, tartozékok árai alacsonyabbak a gyáriakhoz képest, de az után-gyártott alkatrészek, tartozékok legyenek bármennyire is jók, soha nem fognak olyan tökéletesen illeszkedni autójához, mint a gyáriak. Az eredeti alkatrészek az autójából a maximális teljesítményt hozzák ki, és hosszabb az élettartamuk. (Minden egyes gyári alkatrész, tartozék úgy készül, hogy tökéletesen illeszkedjen gépkocsija méreteihez, és megfelel a gyár által megszabott minőségi követelményeknek. Az eredeti alkatrészek fejlesztése, ellenőrzése az autók kifejlesztése után is folytatódik, így Ön mindig a lehető legjobbat kapja.)
Ha a járművébe alkatrészt kíván beszereltetni, vagy gépkocsiját kiegészítő tartozékokkal akarja felszerelni, akkor tanácsoljuk, hogy ügyeljen a következőkre:
A gyártó kizárólag az eredeti alkatrészekre és tartozékokra ad jótállást a megvásárlás vagy a beszerelés időpontjától. A tartozékszervizhez a szakképzett munkatársak tanácsadása, és kívánságra a szakszerű beszerelés is hozzátartozik.

Ha igen, és gépjárművén még él az új autókra érvényes garancia, amit szeretne a garanciális idő legvégéig megtartani, akkor kizárólag gyári alkatrészt, vagy tartozékot szükséges vásárolnia. Ugyanis, a jótállási igény elveszik, ha a meghibásodás, sérülés a gyártó (pl. Volkswagen, Škoda, SEAT, Audi, Subaru) által nem engedélyezett alkatrészek, vagy tartozékok használata miatt keletkezik.

Márkaszervizek előnyei:

• Munkatársaink az aktuális gyári előírások, termékfelelősségi eljárások és tudásbázis alapján a legmodernebb célszerszámokkal, műszerekkel, szoftverekkel dolgoznak. (Ezen a ponton szeretnénk emlékeztetni Önt arra, hogy az újautókra érvényes jótállási igény elveszik, ha a sérülések visszavezethetők a javítási és karbantartási utasítások figyelmen kívül hagyására.)
• Munkatársaink szakértelmét a speciális képzési programok és a mindennapos javítási tapasztalatok biztosítják.
• Minden munkánkat garanciával, a környezet-, és munkavédelmi előírások maximális betartásával végezzük.

Amennyiben autóját nálunk kívánja szervizeltetni, célszerű előzetesen szerviz-időpontot kérni szerviztanácsadó, vagy szervizértékesítési asszisztens munkatársainkon keresztül. Ha garanciaidőn túli, vagy márkafüggetlen szervizszolgáltatást kíván igénybe venni, akkor az AutoCarma Szerviz Kft. bármely szervizébe (Debrecen, Kaposvár, Miskolc, Székesfehérvár, Szigetszentmiklós) hozhatja autóját.

Szervizidőpont kérése az alábbi módokon történhet:

 • Személyesen az adott szervizben (ezt leginkább abban az esetben ajánljuk, ha egyéb okból kifolyólag is el kíván hozzánk látogatni, vagy ha épp felénk van intézni valója). Egyéb esetekben sokkal kényelmesebb megoldást jelenthet, ha Ön:
 • Honlapunkon a Szervizidőpont kérése űrlapon keresztül, vagy
 • Telefonon igényel időpontot.

Amennyiben telefonon kíván bejelentkezni, kollégáink meg fogják kérdezni Öntől, hogy járt-e már autójával az AutoCarma Szerviz Kft. valamelyik szervizében, vagy sem. Ha igen: akkor az Ön, illetve gépjárműve adatai benne vannak már a rendszerünkben, így munkatársaink ki tudnak keresni minden olyan információt, amelyek szükségesek ahhoz, hogy végleges szervizidőpont adható legyen Önnek. (Gépjármű adatokra többek között azért van szükség, mert az egyes ellenőrző szervizekhez meg kell rendelnünk bizonyos alkatrészeket. Ahhoz, hogy pontosan az Ön autójához illő alkatrészt tudjuk határidőre beszerezni, ismernünk kell gépkocsijának főbb jellemzőit.)

Ha Ön még nem járt nálunk, akkor kérjük, hogy a telefonhívás megkezdése előtt készítse elő a gépjármű forgalmi engedélyét, mert munkatársunk el fogja Öntől kérni az alábbi adatokat!:

 • Gépjármű gyártmánya, modell neve
 • Alvázszám
 • Hengerűrtartalom
 • Évjárat
 • Üzemanyag
 • Az Ön adatai (név, lakcím, és egy telefonszám, amelyen, szükség esetén, el tudjuk Önt érni).

A szerviz alkalmával, kérjük, hozza magával a gépjármű forgalmi engedélyét és szervizfüzetét!
A szervizfüzetbe a munka végeztével belekerül márkaszervizünk hivatalos pecsétje, ezzel igazoljuk az adott ellenőrző szerviz megtörténtét. (Garanciaidőn belül, a garancia megtartásának egyik feltétele, hogy hivatalos márkaszerviz pecséttel igazolja azt, hogy a gépjármű az egyes kötelező ellenőrző szervizeken részt vett.)

Amennyiben a legutóbbi ellenőrző szerviz alkalmával elfelejtette magával hozni a gépjármű szervizfüzetét, van lehetősége arra, hogy utólag igazoltassa abban az ellenőrző átvizsgálás megtörténtét. Ennek kapcsán két dolgot kell szem előtt tartania

 • A hivatalos pecséttel ellátott igazolást kizárólag az a márkaszerviz adhatja meg, amelyik a munkát elvégezte.
 • A pecséttel történő igazolás alapfeltétele, hogy Ön fel tudja mutatni azt a szervizszámlát, amit az ellenőrző szerviz alkalmával kapott

A gépjárművekre vonatkozó karbantartási intervallumok a gépkocsi gyártmányától, modelljétől, gyártási évétől, illetve a használat módjától, futott km-től, eltelt időtől eltéréseket mutatnak, ezért nincs egy olyan általános képlet, amit itt közölni tudnánk, és ami alapján minden gépjármű tulajdonos könnyűszerrel megtalálhatná a saját helyzetére illő választ.

A gépjárművekre vonatkozó karbantartási intervallumok a gépkocsi gyártmányától, modelljétől, gyártási évétől, illetve a használat módjától, futott km-től, eltelt időtől eltéréseket mutatnak, ezért nincs egy olyan általános képlet, amit itt közölni tudnánk, és ami alapján minden gépjármű tulajdonos könnyűszerrel megtalálhatná a saját helyzetére illő választ.
Honnan tudja akkor Ön mégis megállapítani, hogy mikor kell legközelebb autóját ellenőrző szervizre vinni?
A vezetőajtó ajtókeretének a belső oldalára felragasztott matrica, a szervizesedékesség kijelző, és a gépjármű szervizfüzetének az igazolómezői emlékeztetik Önt a mindenkori elvégzendő szervizekre. Amennyiben Ön még így sem tudja teljes bizonyossággal megállapítani a következő szerviz esedékességét, keresse szerviztanácsadó, vagy szervizértékesítési asszisztens munkatársainkat, akik készséggel segítenek Önnek e kérdés megválaszolásában.

A Volkswagen csoportba tartozó autók esetében (VW, Škoda, SEAT, Volkswagen haszonjárművek) vásárlásakor, attól a pillanattól kezdve, hogy megvásárolja az új gépkocsiját, élvezheti a Mobilitás Szolgáltatás előnyeit és az általa kínált szolgáltatások széles körét, akár az autója egész élettartamára.

A Mobilitás Szolgáltatás a megbízható országúti segítségnyújtás teljes körét biztosítja Önnek teljesen díjmentesen, bárhol az Európai Unió területén, illetve a szomszédos országokban. Vagyis, ha Ön az autójával kapcsolatos váratlan esemény miatt nem tudja folytatni útját (például, ha a gépkocsija meghibásodik, ha balesetet szenved vagy rablás áldozata lesz, ha nem indul be a gépkocsija, vagy kockázatos továbbmenni vele, és emiatt nem tudja folytatni útját, vagy, ha egyszerűen nincsen a gépkocsiban pótkerék vagy csak váratlanul kifogyott az üzemanyag), akkor felhívhat minket segítségért, a nap 24 órájában, bármely napon.
Ha kapcsolatba lépett telefonközpontunkkal, akkor a szolgáltatások széles körét kínáljuk az Ön igényeihez és szükségleteihez igazodva.

 • Országúti javítás
 • Vontatás
 • Üzemanyag utántöltés
 • Kulcs assistance szolgáltatás
 • Zár assistance szolgáltatás
 • Gumiabroncs assistance szolgáltatás
 • Gépkocsi-elszállítás
 • Csereautó
 • Hazaszállítás vagy az utazás folytatása
 • Elszállásolás egy 4 csillagos hotelben
 • Utaztatás a megjavított autó átvételére
 • Járműtárolás
 • Taxiszolgáltatás
 • Jogi segítségnyújtás baleset esetén
 • Orvosi segélyszolgálat külföldi tartózkodás esetén

A Mobilitás Szolgáltatás érvényességi ideje a gépkocsi első forgalomba helyezése napján kezdődik, és 24 hónapig tart, feltéve, hogy a gépkocsin a gyártó által előírt időszakos műszaki átvizsgálásokat márkaszervizben elvégzik. A 24 hónapnál régebben forgalomba helyezett gépkocsik esetében az érvényességi idő az előírt időszakos műszaki átvizsgálás márkaszervizben történő elvégeztetése napján kezdődik, és a következő esedékes éves ellenőrző szervizig, de legfeljebb 12 hónapig tart.

Amennyiben minket kíván a munkával megbízni, először is, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, és egyeztessen időpontot a szervizrészlegünkkel, amikor a munkát elvégezzük Önnek. A műszaki vizsgáztatás során, az alábbi dokumentumokra lesz szüksége:

Ha ön magánszemély:
 • Gépjármű forgalmi engedélye
 • Az érvényes kötelező felelősségbiztosítás befizetésének megtörténtét igazoló szelvény

Ha a gépjármű céges tulajdonban van:
 • Aláírási címpéldány
 • Cégkivonat
 • Gépjármű forgalmi engedélye
 • Az érvényes kötelező felelősségbiztosítás befizetésének megtörténtét igazoló szelvény

Az első, és legfontosabb annak megállapítása, hogy fennáll-e életveszély, a kár fenyegeti-e bárki testi épségét. Amennyiben igen, úgy értesítse a segélyszolgálatokat. Ha személyi sérülés is történt, akkor orvost, mentőt kell hívni, és minden esetben értesíteni kell a rendőrséget…

Az első, és legfontosabb annak megállapítása, hogy fennáll-e életveszély, a kár fenyegeti-e bárki testi épségét. Amennyiben igen, úgy értesítse a segélyszolgálatokat az alábbi telefonszámokon:

Mentőszolgálat: 104
Tűzoltóság: 105

Ha személyi sérülés is történt, akkor orvost, mentőt kell hívni, és minden esetben értesíteni kell a rendőrséget, melynek hívószáma: 107

Ajánlott a rendőrség értesítése abban az esetben is, ha a felek között vita alakul ki, vagy a résztvevők között külföldi személy vagy gépjármű is található. Lehetőség szerint az eredeti állapotot kell fenntartani a hatóság megérkezéséig.
Ha valamelyik fél ragaszkodik a Rendőrség kihívásához, a baleset résztvevői kötelesek a rendőr(ök) megérkezéséig a helyszínen maradni.

A helyszínen ki kell tölteni a Baleseti bejelentő nyomtatványt, amelynek eredeti példánya a károsulnál, míg a másolat a károkozónál marad. Ha több résztvevős baleset történt, akkor több baleseti bejelentőt kell kitölteni. A helyszíni rendőri jelenlét és jelentés mellett is ki kell tölteni a baleseti bejelentőt. A baleseti bejelentő minden adata lényeges lehet a biztosító jogalapi döntéséhez. A biztosító számára az a legfontosabb, hogy a baleset körülményei a résztvevők által a legpontosabban legyenek leírva és lerajzolva, ezért fontos, hogy a Baleseti bejelentő nyomtatvány minden rovatát hiánytalanul töltsék ki, és a résztvevők az adatok helyességét aláírásukkal igazolják. A Baleseti bejelentő nyomtatvány hátlapján hasznos tanácsokat talál a nyomtatvány kitöltésével kapcsolatban.

Amennyiben nincs mód a Baleseti bejelentő nyomtatvány helyszínen történő kitöltésére, úgy a résztvevők jegyezzék fel egymás nevét, elérhetőségét, a gépjármű rendszámát, a felelősségbiztosítót és a biztosítás kötvényszámát, de akár egy üres papírlapon is rögzíthetők a baleset körülményei, illetve a résztvevő felek és járművek személyes és biztosítási adatai.

A károsultnak 30 napon belül kell a károkozó biztosítójához a káreseményt bejelentenie, míg a károkozónak csak 8 nap áll rendelkezésére, hogy saját biztosítója felé ezt megtegye.

Külföldön történt balesetek esetén:

 • Javasoljuk, hogy minden esetben kérjen rendőri intézkedést.
 • Minden esetben ki kell tölteni az Európai Baleseti bejelentőt. Ennek rovatai ugyanazokat az adatokat tartalmazzák az idegen nyelvű példányokon is, ezért mindegy, hogy melyik fél példánya kerül kitöltésre. Fontos, hogy minden rovat pontosan ki legyen töltve.
 • Amennyiben Ön volt a károkozó fél, akkor hazaérkezése után értesítse kötelező gépjármű felelősségbiztosítóját a káreseményről.
 • Amennyiben Ön volt a károsult fél, fokozottan ügyeljen a károkozó fél adatainak pontos kitöltésére.
 • Csak olyan dokumentumot írjon alá, amelyet pontosan megértett.

Meg kell vizsgálni, hogy a kárt okozó esemény mögött van-e olyan biztosítás, ami alapján a kára rendezhető. (Ilyenek pl. az autó elé kiugró kutya gazdájának van-e érvényes felelősségbiztosítása, az erkélyről leeső tárgy tulajdonosának van-e érvényes felelősségbiztosítása, a gépjárműben játék közben kárt okozó gyermek szüleinek van-e érvényes felelősségbiztosítása, stb.)

Ezekben az esetekben a kár okozójának (vagy tulajdonosának) felelősségbiztosítójához kell fordulnia kárigényével.

Felelősségbiztosítás hiányában forduljon saját gépjármű felelősségbiztosítójához, és kérjen szívességi kárfelvételt. Ez alapján benyújthatja polgári jogi igényét a kár okozójával (vagy tulajdonosával) szemben.

Ha a balesetet Ön okozta, akkor minden esetben juttassa el a Baleseti bejelentő egy példányát a saját kötelező gépjármű felelősségbiztosítójához. Ha rendelkezik CASCO biztosítással, akkor ott is tegye meg kárbejelentését a kárrendezés mielőbbi lebonyolítása érdekében.

Ha a balesetben Ön volt a vétlen fél, akkor a károkozó fél kötelező gépjármű felelősségbiztosítójához kell fordulnia kárigénye érvényesítése végett.

Ha a felelősség kérdésében a helyszínen nem tudtak megegyezni, akkor az Ön által károkozónak vélt fél kötelező gépjármű felelősségbiztosítójához kell fordulnia.

Ha a balesetben Ön volt a vétlen fél, de a helyszínen valami oknál fogva (rendőri intézkedés történt, személyi sérülés miatt, stb.) nem került sor egymás adatainak cseréjére, akkor forduljon a saját kötelező gépjármű felelősségbiztosítójához, ha pedig van CASCO biztosítása, akkor CASCO biztosítójához.

Ha a balesetben Ön volt a vétlen fél, de a károkozó fél ismeretlen (pl. cserbenhagyás történt), akkor a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás alapján kárigénye nem rendezhető (kivétel az esetleges személyi sérüléssel kapcsolatos kárigénye). Ez esetben forduljon CASCO biztosítójához, kárigényét csak CASCO biztosítása alapján tudja érvényesíteni.

Amennyiben Ön rendelkezik érvényes kötelező-, és felelősségbiztosítással, akkor csak abban az esetben kell fizetnie, ha a biztosítótársaság értékemelkedést állapít meg a sérült elemeken, illetve, ha ÁFA visszatérítésre jogosult a nevezett autóval kapcsolatban

Mit jelent az, hogy a biztosítótársaság értékemelkedést állapít meg a sérült elemen?
A károkozónak a baleset előtti állapotot kell helyreállítania, s mivel a 31 éves gépkocsi javításához új alkatrészeket használnak fel, természetes az értékemelkedés megfizetése.


Ezt egy egyszerű példán keresztül szemléltetjük:
Tegyük fel, hogy Ön egy 12 éves autóval rendelkezik, és az sérül meg egy közúti balesetben. A biztosítótársaság, az Önnel fennálló szerződésben arra vállalt felelősséget, hogy káresemény kapcsán az eredeti állapot visszaállításához szükséges javítási költségeket (kivéve az önrészt) fizeti meg. Igen ám, de előfordulhat, hogy az Ön autójának például a vezetőoldali ajtaja oly mértékben sérült, hogy annak teljes cseréje szükséges. Ilyenkor nem egy tizenkét éves ajtót fognak rászerelni a márkaszervizben, hanem egy új ajtót. Így Ön „jól jár", hiszen az új ajtó felszerelésével, az autójának az értéke megnövekszik ahhoz képest, mintha még mindig a tizenkét éves ajtó lenne rajta. A biztosítási kárügyintézés azonban semminemű gazdagodáshoz nem vezethet. Ezért a gyakorlatban úgy oldják meg az ilyen helyzeteket a biztosítótársaságok, hogy meghatározzák, hogy az Ön autójának eredeti, tizenkét éves ajtaja, és a most felszerelésre került új ajtó között mekkora értékbeli különbség van, és ennek a két összegnek a különbözetét pedig Önnel fizettetik meg.

A Kötelező Gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) kormányrendelet által szabályozott biztosítási forma, amely alapján a biztosító a gépjármű üzemeltetése során másoknak okozott károkat téríti meg.

Cégünk teljeskörű szolgáltatást nyújt ügyfeleinek a biztosítási kárrendezés területén. A kárfelvétel alapvetően kétféleképpen történhet: amennyiben Ön olyan biztosítótársaságnál kötötte meg gépjárművére a biztosítást, amelyikkel mi is szerződésben állunk, akkor a kárfelvételt valamennyi...

Összetört az autója? Cégünk teljeskörű szolgáltatást nyújt Önnek a biztosítási kárrendezés területén.

A kárfelvétel alapvetően kétféleképpen történhet:
Amennyiben Ön olyan biztosítótársaságnál kötötte meg gépjárművére a biztosítást, amelyikkel mi is szerződésben állunk, és így önálló kárfelvételi joggal rendelkezünk, akkor a kárfelvételt valamennyi telephelyünk márkaszervizében ingyen végezzük, ha a javítási munkákat tőlünk rendeli meg.
Egyéb biztosító társaságok esetében, amennyiben Ön minket bíz meg a kárrendezéssel: mi lerendeljük, és megszervezzük a kárfelvételt.
A kárfelvételért jellemzően nem kell fizetnie, csak ha nincs meg az elkövető és Ön nem rendelkezik érvényes CASCO biztosítással. Ilyen esetekben, az ún. szívességi kárfelvételért bizonyos biztosítótársaságoknál kell fizetni, de ha ez az eset áll fenn, fel fogjuk erre hívni a figyelmét. Az önrészt rajtunk keresztül kell megfizetnie, viszont a javítás költségét nem kell előre meghiteleznie, hiszen azt majd intézzük az adott biztosítótársasággal.

Szívességi kárfelvételre az a személy jogosult, aki hatályos Közlekedési Biztosító Egyesület-es Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítással rendelkezik...

A szívességi kárfelvétel akkor igényelhető, ha a káreseményben résztvevő másik jármű nem rendelkezik érvényes Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítással, vagy a másik gél felelősségbiztosítója nem ismert, vagy rendőrségi intézkedés történt, és a felelősség kérése nem egyértelmű.

 • Forgalmi engedély
 • Vezetői engedély
 • A baleset helyszínén kitöltött baleseti bejelentő
 • Ha volt rendőrségi intézkedés: rendőrségi baleseti jegyzőkönyv
 • Hitelre vásárolt gépkocsi esetében a hitelt nyújtó intézet neve, címe és szerződésszám
 • Amennyiben a CASCO biztosítás terhére kívánja a javíttatást elvégezni, úgy a Casco szerződés kötvénye.

Ha Ön rendelkezik érvényes Mobilitásgaranciával, akkor annak feltételei szerint igen. Amennyiben nem rendelkezik Mobilitásgaranciával, úgy az ingyen csereautó biztosításáról mindig az adott biztosítótársaság dönt. Ehhez Önnek egy kérelmet kell benyújtania a biztosítótársaság felé...

Ha Ön rendelkezik érvényes Mobilitásgaranciával, akkor annak feltételei szerint Ön kaphat ingyen csereautót a biztosítási kárügyintézés, és a gépjármű javításának idejére.
Amennyiben nem rendelkezik Mobilitásgaranciával, úgy az ingyen csereautó biztosításáról mindig az adott biztosítótársaság dönt. Ehhez Önnek egy kérelmet kell benyújtania a biztosítótársaság felé, melyben meg kell indokolnia, hogy miért nélkülözhetetlen Önnek a gépjármű (pl. olyan munkakört lát el, melynek teljesítéséhez elengedhetetlen az, hogy Ön folyamatosan rendelkezzen gépjárművel). A kérelemhez természetesen csatolnia kell minden olyan hivatalos dokumentumot, mellyel tényszerűen alá tudja támasztani a kérelemben leírt állításainak valóságtartalmát (pl. Munkaszerződés, munkaköri leírás).
Mivel minden egyes káreset egyedi, így a kárügyintézésre vonatkozó egyéb tudnivalók nem általánosíthatók, hiszen az függ a baleset körülményeitől, helyszínétől, biztosítótársaságtól. Ezért, ha további kérdése van, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a kárügyintéző kollégáinkkal!